خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba)

حمل کالای خریداری شده از سایت علی بابا با بهترین قیمت و سریع ترین زمان #واردات از چین

اگر از ما بخواهید نام ۳ شرکت بزرگ که به تجارت آنلاین در سطح جهان مشغولند را نام ببریم، حتماً یکی از گزینه‌هایی که به آن اشاره می‌کنیم، علی بابا (Alibaba) است. علی بابا جزو بزرگترین سایت‌های فروش آنلاین در دنیا است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در آن پیدا کنید و سفارش دهید. البته با کمک شرکت بازرگانی مهیر! می‌خواهید بدانید چگونه؟ با ما همراه باشید.

فروشگاه اینترنتی علی بابا (Alibaba) را بشناسید

دنیای ما دنیای ارتباطات است. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که هر روز بر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی در داخل و خارج کشور اضافه می‌شود. اگر تا دیروز مجبور بودید برای خرید یک کالا به بازار مراجعه کنید، حالا می‌توانید متنوع‌ترین نمونه از آنچه می‌خواهید را در فروشگاه‌های آنلاین پیدا کنید و سفارش دهید؛ آن هم نه فقط از سایت‌های ایرانی، بلکه از بزرگترین مراکز فروش آنلاین در جهان که یکی از معروف‌ترین آن‌ها علی بابا است. علی بابا، از برترین پلتفرم‌های خرید آنلاین در دنیاست. در وصف عظمت این سایت بزرگ همین بس که Alibaba با سایت Amazon رقابت می‌کند و پا به پای آن جلو می‌آید. سایت علی بابا در سال ۱۹۹۹، توسط جک ما، راه اندازی شد و به سرعت توانست ارتباط بسیار خوبی میان تولیدکنندگان چینی با مشتریان از سراسر جهان برقرار نماید. در حال حاضر، Alibaba Holding، خدمات خود را با چند روش مختلف (تاجر به تاجر، مشتری به مشتری، تاجر به مشتری و مشتری به تاجر) به کاربران ارائه می‌دهد.
همانطور که می‌دانید چین بزرگترین شریک تجاری ایران است که اخیراً خرید و فروش کالاهای متنوع، ایمن و مقرون به صرفه از فروشگاه‌های آنلاین آن، در نزد تجار ایران بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. تجارت کالا در این سایت، مانند هر فروشگاه اینترنتی دیگری، از قوانین و مقررات خاصی پیروی می‌کند. بنابراین اگر به عنوان یک تاجر قصد خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba) را دارید، باید ساز و کار آن آشنا شوید. شما می‌توانید خرید آنلاین کالاهای مورد نظر خود را به گروه بازرگانی مهیر بسپارید و لذت خریدی ایمن، راحت و لذت بخش را تجربه کنید.

چه کسانی به سراغ علی بابا (Alibaba) می‌روند؟

فروشگاه اینترنتی Alibaba، یک پلتفرم B۲B بوده که با هدف برقراری ارتباط موثر میان تولید کنندگان و دارندگان کسب و کارهای مختلف ایجاد شده است. اکثر فروشندگان و خریداران فعال در سایت علی بابا، دارای کسب و کار اند. تامین کنندگان عادی در این سایت، فروشندگان محصولات تولیدی و مواد خام و خریداران معمولی، تامین کنندگان منابع، تولیدکنندگان، عمده فروشان، خرده فروشان هستند. دیگر مشتریان سایت Alibaba، تولیدکنندگانی هستند که مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات مختلف خود را از این فروشگاه سفارش می‌دهند و در نهایت برای فروش آن، به سایت بازمی گردند. به طور کلی، سایت علی بابا، اغلب مورد استفاده تولیدکنندگان انواع محصول و بازرگانانی است که برای گسترش تجارت و کسب و کار خود، به دنبال خرید کالاهای باکیفیت و درجه یک ارائه شده در این سایت هستند.

مراحل خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba)

خرید عمده کالا از علی بابا، نه چندان پیچیده اما متفاوت از دیگر فروشگاه‌های انلاین نظیر آمازون است. این سایت به دست یک تیم ماهر و کاربلد ساخته شده که خوشبختانه آن‌ها در طراحی سایتی که بتوان راحت از آن خرید کرد، موفق بوده اند. ما مراحل خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba) را در ۶ گام خلاصه کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

قدم اول؛ ایجاد یک حساب کاربری

وارد آدرس Alibaba. com شوید و با افزودن برخی اطلاعات، در سایت ثبت نام نمایید. نام و نام خانوادگی، کشور یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، آدرس ایمیل، نقش تجاری، نام شرکت، شماره تماس و رمز عبور برای اتمام عضویت شما در سایت لازم است. و اما درباره کادر Trade role (نقش تجاری)؛ در اینجا باید یکی از دو گزینه Both یا Buyer را انتخاب کنید. چنانچه هدف‌تان خرید و فروش در مجموعه علی بابا است، گزینه هر دو را بزنید.

محصول مورد نظرتان را پیدا کنید

این کار اصلاً سخت نیست! نوار جستجویی که در همان قسمت بالای سایت می‌بینید، کار شما را آسان می‌کند. در این نوار عبارت مورد نظرتان را وارد کنید و نتایج را مرور کنید؛ به همین راحتی! شاید لازم باشد از امکانات سایت استفاده کنید و محصولات را براساس معیارهایی مثل نوع محصول، نوع تامین کننده، کشور تامین کننده، حداقل میزان سفارش، گواهینامه‌ها و… فیلتر نمایید. حتی می‌توانید برای جستجوی بهتر از طریق گزینه Upload Image اقدام کنید. و اما درباره کادر Trade role (نقش تجاری)؛ در اینجا باید یکی از دو گزینه Both یا Buyer را انتخاب کنید. چنانچه هدف‌تان خرید و فروش در مجموعه علی بابا است، گزینه هر دو را بزنید.

مقایسه فروشندگان را فراموش نکنید

در فروشگاه علی بابا (Alibaba)، میلیون‌ها فروشنده در حال فعالیت‌اند که برخی از آن ها، با داشتن گواهینامه و مدارک خاص، بر سایرین برتری دارند و خرید از آن ها، مطمئن‌تر است؛ پس در جستجوی آن‌ها باشید. طبیعتاً توجه به تجربه و نظر دیگر مشتریان و بررسی پروفایل تامین کنندگان، به انتخاب فروشندگان معتبر در این سایت کمک می‌کند.

سایت علی بابا، فروشندگان خود را اینطور دسته‌بندی و معرفی می‌کند:

  • تامین کنندگان طلایی Gold supplier: این کاربران، به عنوان دارندگان مشاغلی که قابلیت تجاری و صنعتی دارند، تایید شده اند.
  • تامین کنندگان تایید شده Verified supplier: صاحبان مشاغلی که مشخصات شرکت، سیستم‌های مدیریتی و امکانات تولیدی آن‌ها از سوی اشخاص ثالث، مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.
  • تامین کنندگان تضمین تجارت Trade Assurance supplier: این کاربران، تامین کنندگانی هستند که پرداخت مستقیم از درگاه پرداخت سایت علی بابا را می‌پذیرند.

مذاکره؛ گام مهم و اساسی خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba)

وقتی محصول و تامین کننده مورد نظرتان را پیدا کردید، نوبت به خرید می‌رسد. البته بهتر است دست نگه دارید و در این مرحله، مذاکره را آغاز کنید. اگر مایل به دریافت نمونه‌ای از محصول هستید، MOQ را درخواست کنید. ممکن است بخواهید از فروشنده تخفیف بگیرید و درباره برخی از جزئیات محصول با او صحبت کنید که در این صورت باید از طریق گزینه‌های Chat Now و Contact Supplier اقدام کنید. فقط یادتان باشد که پیام‌تان را به صورت دقیق و حرفه‌ای بیان کنید تا معامله با رویکردی صحیح و بدون کوچکترین اشتباه به سرانجام برسد.

ثبت سفارش

اگر فکر می‌کنید تمامی جزئیات را بررسی کردید و از خریدتان اطمینان دارید، می‌توانید سفارش‌تان را ثبت کنید. اما آیا امکان حذف تراکنش صورت گرفته از سایت علی بابا وجود دارد؟ بله؛ اما با حذف تراکنش از پلتفرم، دیگر نباید انتظار داشته باشید که از شرایط تضمین تجارت برخوردار باشد. ضمناً این کار، امنیت پرداخت را به خطر می‌اندازد. پس بهتر است از انجام آن صرف نظر کنید. روش‌های پرداخت امن در سایت Alibaba، شامل پرداخت آنلاین بانکی، کارت‌های اعتباری، پی پال، کارت بدهی و وسترن یونیون می‌باشد که این پلتفرم از تمامی آن‌ها پشتیبانی می‌کند. خبر خوب برای آن دسته از خریدارانی که برای تامین سرمایه لازم دچار مشکل‌اند و به زمان نیاز دارند این است که میتوانند با زدن گزینه Pay Later از امکان پرداخت دیرتر بهره‌مند شوند؛ البته فقط در شرایط خاص!

دیگر وقت دریافت کالا است

مرحله آخر، دریافت کالا است. خوشبختانه علی بابا، خدمات حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی خود را به تمامی کاربران در سراسر جهان عرضه می‌دارد. اگر به دنبال حمل و نقل شفاف و مطمئنی هستید، حتماً می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. البته یک راه مطمئن دیگر هم دارید و آن سپردن این پروسه به مجموعه ما یعنی گروه تجاری مهیر است. ما با ارائه سرویس‌های مطمئن در زمینه حمل زمینی، دریایی و هوایی، به حمل و نقل راحت‌تر محصولات تکی یا عمده شما کمک خواهیم کرد.

چرا علی بابا (Alibaba)؟

توسعه روابط اقتصادی میان ایران و چین، بهترین فرصت را برای خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba) در اختیار بازرگانان و تجار ایرانی قرار داده است. علی بابا، همیشه انتخابی ایده آل برای ارتباط با تولیدکنندگان و فروش عمده محصولات بوده و هست. مزایای خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba) بیش از آن است که در یک مقاله بتوان بیان کرد. با این حال بد نیست با برخی از آن‌ها آشنا شوید.

فروشگاه علی بابا، مورد اعتمادترین است

یکی از مهمترین دغدغه کاربرانی که قصد خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی را دارند، نبود اطمینان از پرداخت امن است که خوشبختانه علی بابا توانسته این مشکل را برطرف کند و با ایجاد یک درگاه امن برای پرداخت و ضمانت نامه، اعتماد کاربران را به دست آورد. تضمین دریافت به موقع کالا، حفاظت از اطلاعات بانکی کاربر، ضمانت کیفیت محصول و خدمات بازرسی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط مطمئن‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی‌اند که Alibaba در صدر آن‌ها است.

سایتی که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد

ترجیحا ارزان‌تر از نمونه‌های جستجو و پیدا کردن کالا در سایت علی بابا، بسیار آسان و فرایند خرید از آن اصلاً سخت نیست. خریداران، به راحتی می‌توانند محصول مورد نظرشان را انتخاب و با افزودن به سبد خرید، پرداخت هزینه و ثبت سفارش، منتظر دریافت کالا باشند. البته امکان برقراری مستقیم ارتباط با فروشندگان را نیز باید به این موارد بیافزاییم که در نتیجه آن، مشتریان می‌توانند درباره شرایط خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba) و قیمت محصولات با تامین کنندگان کالا مذاکره نمایند.دیگر انجام شده و با صدور فاکتور به طرف عراقی ارسال شود.

انتخاب از بین محصولاتی که بسیار متنوع‌اند

سایت علی بابا، انتخاب بسیاری از ما است زیرا میلیون‌ها محصول متنوع برای فروش دارد! میلیون‌ها فروشنده در این مجموعه مشغول به کار هستند و با ارائه متنوع‌ترین محصولات، فضایی مناسب برای انتخاب و خرید مناسب‌ترین کالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما خودتان می‌توانید امتحان کنید؛ کافیست کلمه t shirt را در سایت جستجو کنید تا بیش از ۱۸۰ هزار محصول مرتبط به شما نشان داده شود. این تنوع به حدی است که برخی کاربران را برای انتخاب سردرگم می‌کند. البته این مشکل نیز با امکان فیلتر جستجو حل شده است. برای برآورد هزینه خرید محصولی که انتخاب کرده اید، می‌توانید لینک آن را از طریق ناحیه کاربری به ما ارسال کنید. کارشناسان مجموعه بازرگانی مهیر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را محاسبه و نتیجه را به اطلاع‌تان می‌رسانند.

سایت علی بابا، ابزارهایی برای منبع‌یابی جهانی در اختیارتان می‌گذارد

صاحبان مشاغلی که قصد فعالیت بین المللی دارند، نباید در انتخاب سایت Alibaba تردید کنند. این سایت بهترین ابزارها و خدمات خود را برای تاجرانی در نظر گرفته که می‌خواهند حرفه تجارت را فراتر از مرزها دنبال کنند. یکی از این خدمات، ترجمه خودکار ویترین‌ها و پیغام‌های شخصی است. این ابزار که از ۱۶ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند، می‌تواند با از میان برداشتن موانع زبانی، برقراری ارتباط را آسان نماید.

از Gold Supplier چه می‌دانید؟

نتیجه ارزیابی و بررسی‌های صورت گرفته توسط علی بابا، نشان می‌دهد که به طور کلی دو نوع تامین کننده در فروشگاه بزرگ Alibaba وجود دارد که عبارت‌اند از: Gold Suppliers یعنی تامین کنندگان طلایی و دوم، تامین کنندگان غیر طلایی. گروه دوم، عرضه کنندگانی هستند که برای خدمات بازاریابی، بهبود رتبه‌بندی و… ملزم به پرداخت حق بیمه هستند. مجموعه علی بابا، هویت این فروشندگان را مورد تایید قرار می‌دهد. البته این تایید، به معنای با کیفیت بودن محصولات ارائه شده از سوی آن‌ها نیست؛ بلکه فقط ثابت می‌کند که فعالیت آن‌ها قانونی است. ما امیدواریم که از این ویژگی، فقط برای فیلتر و محدود کردن نتایج محصولات استفاده کنید و متوجه باشید که تمامی تامین کنندگان طلایی، مناسب و عالی نیستند و نمی‌توان روی همه آن‌ها حساب کرد. ممکن است با فروشنده‌ای مواجه شوید که جزو تامین کنندگان طلایی نیست اما محصولات مورد نظر شما را با کیفیت و قیمت مناسبی به فروش می‌رساند. در این مواقع، نباید او را رد کنید؛ به جای رد کردن، بیشتر تحقیق کنید، اعتبار و سوابق فروشنده را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت خرید خود را انجام دهید.

امن‌ترین شیوه پرداخت در سایت علی بابا (Alibaba)

مراحل خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba)، با انتخاب کالا آغاز می‌شود. پس از آن نوبت به مذاکره میان خریدار و فروشنده درباره نحوه پرداخت می‌رسد که این مراحل را تکمیل می‌کند. مجموعه پرداخت‌ها در سایت علی بابا، اینترنتی است و این لزوم انتخاب و شناسایی ایمن‌ترین روش‌ها را به ما گوشزد می‌کند. یکی از مطمئن‌ترین و کم ریسک‌ترین شیوه‌های پرداخت در سایت علی بابا، درگاه پرداخت پی پال (Paypal) است. پی پال که با اتصال به حساب بانکی مسیر پرداخت‌های بین المللی را تسهیل می‌کند، بسیار محبوب و پرطرفدار می‌باشد. البته با توجه به وضعیت فعلی کشور (تحریم ها)، ممکن است در پرداخت از طریق پی پال (Paypal)، با مشکلاتی رو به رو شوید که برای برطرف کردن آن‌ها می‌توانید روی ما یعنی شرکت بازرگانی مهیر حساب کنید.

ارزان‌ترین شیوه حمل و نقل در سایت علی بابا (Alibaba)

یکی از مهمترین دغدغه بازرگانان، هزینه حمل و نقل محصولات است. آن‌ها همواره به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند در کمترین زمان ممکن و با پرداخت حداقل قیمت، محموله خود را به مرزهای کشور برسانند.

اگر شما به عنوان یکی از این تاجران، سفارش خود را در سایت علی بابا نهایی کرده‌اید و مراحل خرید را با انجام مذاکرات جلو برده اید، می‌توانید برای حمل و نقل کالا، از شرکت‌های بازرگانی بین المللی مثل مهیر کمک بگیرید. با این کار، هزینه ترابری بار (که هم نیست) به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

از جمله خدمات شرکت بازرگانی مهیر، سرویس حمل زمینی، دریایی و هوایی و پست اکسپرس است که با بهره مندی از آن، نقل و انتقال بار از چین به مقصد ایران، به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

حتماً می‌دانید که ایرانی ها، امکان خرید مستقیم از سایت‌های خارجی که آمازون هم جزو آن‌ها است را ندارند. راه حل چیست؟

خرید از سایت علی بابا با کمک بازرگانی مهیر 

درخواست نمونه در سایت علی بابا (Alibaba)

گفتیم که قیمت، دغدغه مهم و همیشگی تاجرانی است که می‌خواهند خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba) و دیگر فروشگاه‌های بزرگ دنیا را تجربه کنند. اما دغدغه مهمتر از قیمت، کیفیت محصول است که توجه به آن، ضروری است. اگر قصد خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba) دارید و می‌خواهید حجم زیادی از کالا را خریداری کنید، حتماً درخواست نمونه بدهید. با این کار، کیفیت کالا را از نزدیک مشاهده می‌کنید و بهتر تصمیم می‌گیرید که آیا این محصول به درد کسب و کار شما می‌خورد یا نه؟

اصطلاحات رایج در سایت علی بابا (Alibaba)

راز موفقیت در خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba) به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های خرید آنلاین در دنیا، اقدام آگاهانه برای انتخاب و خرید است که تنها با کسب اطلاعات بیشتر میسر خواهد شد. در قدم اول، باید اصطلاحات رایج در این سایت را بشناسید.

PayPal

یکی از امن‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های پرداخت در سایت علی بابا است.

MOQ

به تعیین کمترین میزان سفارش MOQ گفته می‌شود. MOQ به جستجوی بهتر از بین کالاها کمک می‌کند.

Trade Assurance

بیمه تجارت که از خریداران کالا، در برابر مسائلی مثل ارسال محصول بی‌کیفیت وعدم ارسال به موقع، محافظت خواهد کرد.

Transaction Score

این سیستم امتیازدهی، اطلاعاتی درباره کیفیت نقل و انتقالات مالی در سایت علی بابا، در اختیارتان می‌گذارد.

سخن پایانی

همانطور که در متن اشاره شد، خرید عمده کالا از علی بابا (Alibaba)، فراز و نشیب‌هایی دارد که برای گذر از آن به کمک شرکت‌های بازرگانی بین المللی نیاز خواهید داشت. ما در گروه تجاری مهیر، خدمات ارزشمندی را برای پرداخت و حمل و نقل کالا از چین به مقصد ایران انجام می‌دهیم و از ابتدا تا انتهای این مسیر، همراه شما هستیم. ما حمل و نقل کالا را به صورت مستقیم به گمرک ایران و یا غیر مستقیم از طریق دبی انجام خواهیم داد. مطمئن باشید که هدف ما، ارتقاء تجارت شما است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با ما تماس بگیرید.

تکمیل فرم درخواست مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .