صادرات به اروپا

صادرات کالا همواره نیاز به دانشی به روز از فرهنگ، سبک زندگی، قوانین و مقررات، رفتار خریداران و روابط سیاسی دو کشور مبدا و مقصد دارد. اروپا از جمله مقصدهایی برای صادرات است که تاثیر بسازایی در رونق توسعه اقتصاد ایران دارد. از این رو، شرکت‌های ایرانی برای به گردش آوردن چرخه اقتصاد و افزایش درآمد به سراغ بازارهای اروپایی روی آورده‌اند. برای صادرات به اتحادیه اروپا، در کنار بررسی بازار هدف و انتخاب کالای مناسب صادراتی، باید به بررسی روابط سیاسی آن کشور و ایران بپردازیم. همچنین، باید یک سری شرایط و قوانین معاملاتی را به طور دقیق دنبال شود تا ضمن صرفه جویی در زمان و افزایش سوددهی، از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری شود.

صادرات کالا به اروپا

کشورهای اتحادیه اروپا، تعداد زیادی از کشورهای این قاره را تشکیل می‌دهند که همگی از یک قانون و استاندارد واحد برای واردات کالا پیروی می‌کنند. این قوانین طوری وضع شده‌اند که از واردات بی‌رویه کالا جلوگیری می‌کنند. بنابراین، قبل از اقدام به صادرات به اروپا باید بازار را به صورت دقیق بررسی کنید. برخی از قوانین واردات این کشورها، مربوط به بسته‌ بندی کالاهای صادراتی است. در واقع، بسته بندی‌ کالاهای ارسالی باید دارای اتیکت CE باشند. مهر CE که شامل کلیه اطلاعات و مشخصات کالا می‌باشد، توسط سازمان استاندارد اتحادیه اروپا تایید می‌شود. کالاهای شامل نشان استاندارد اروپا یا CE می‌توانند به صورت قانونی در کشورهای تحادیه اروپا و منطقه تجاری آزاد اروپا به فروش برسند. اما چگونه نشان CE دریافت کنیم؟ قبل از اقدام به اخذ CE باید تعیین شود که محصول دایرکتیو خاص دارد یا نه. در حقیقت، محصولات در کشورهایی اروپایی دارای دایرکتیو خاص که با الزامات و قوانین خاصی مشخصی می‌شوند، می‌باشد. به عنوان مثال محصولات گازی، محصولات پزشکی، محصولات برقی و … یک یا چند دایرکتیو مخصوص به خود دارند. اما اگر محصول در هیچ دایرکتیویی قرار نگیرد، نیازی به دریافت CE ندارد و اخذ گواهی انطباق با استاندارد اروپا به تنهایی کفایت می‌کند.
بعد از شناسایی دایرکتیو، نوبت به بررسی و ارزیابی استانداردهای قابل قبول و شناسایی خطرات بالقوه محصول جهت حذف و کاهش خطرات احتمالی می‌رسد. ارزیابی‌های لازم در آزمایشگاه‌های معتبر، توسط موسسات مورد تایید اتحادیه اروپا در کشور تولیدکننده محصول باید انجام شود. مدارک تطابق محصول با استانداردها به صورت اظهارنامه همراه با مهر و امضای تولیدکننده کالا به موسسه بازرسی تایید اتحادیه اروپا (NB) جهت بررسی و دریافت نشانCE فرستاده می‌شود. نشان استاندارد اروپا با توجه به نوع محصول به صورت 3 تا 5 ساله صادر می‌شود و اگر در این بازه زمانی تخلفی صورت نگیرد، کالا نیازی به ارزیابی مجدد ندارد. علاوه بر این، برخی از کالاهای خاص از جمله آهن و فولاد، مهمات جنگی، منسوجات و محصولات کشاورزی برای ورود به خاک اروپا نیاز به مجوزهای خاصی دارند. به عنوان مثال، گواهی‌هایی نظیر گواهی‌های سلامت و یا گواهی‌های دامپزشکی برای صادرات محصولات کشاورزی ضروری‌اند. برای صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا، نیاز به اظهارنامه گمرکی و صورتحساب تجاری دارید. اظهارنامه گمرکی توسط شخص ساکن یکی ازکشورهای اتحادیه اروپایی تنظیم می‌شود. مدرک صورتحساب تجاری شامل شرح دقیقی از کالا است. این برگه شامل وزن، ابعاد و مقدار کالا و همچنین شامل اطلاعات کشورهای صادر کننده و واردکننده است.

صادرات کالا به اروپا

در صورت هر گونه سوال با ما تماس بگیرید یا از طریق واتــس اپ با مـا در ارتباط باشیـد

به طور کلی سهم ایران از کل واردات کشورهای اتحادیه اروپا ۰.۰۵ درصد است.

کالاهای صادراتی کشور ایران به اروپا به شش دسته‌بندی تقسیم می‌شود:

مواد غذایی و حیوانات زنده: 40%

مواد شیمیایی : 19%

سوخت‌های معدنی: 16%

کالاهای صنعتی: 11%

مواد خام غیر خوراکی: 10%

سایر کالاها: 4%

صادرات به اروپا از طریق بازرگانی مهیر

  کشورهای اروپایی همیشه برای صادرات کالای ایرانی مقصدی ایده‌آل بوده است. اما پیش از صادرات به کشورهای اروپایی باید خود را برای قوانین چالشی بین المللی آماده کنید. با در نظر داشتن اینکه فرآیند صادرات کار آسانی نیست، بهتر است که در این مسیر از کارشناسان باتجربه و حرفه‌ای کمک بگیرید. ما در بازرگانی مهیر با سال‌ها تجربه، در کنار شما خواهیم بود و ریسک پروسه صادرات به اروپا را به صفر خواهیم رساند.

تکمیل فرم درخواست مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .