آخرین مطالب

انجام حواله ارز به آلمان

فهرست مطالب

آلمان پرجمعیت ترین، صنعتی ترین و پولدارترین کشور اتحادیه اروپاست. جز 8 کشور صنعتی جهان و جز گروه پنج به علاوه یک است وهمچنین با پذیرا بودن حدود 40 میلیون توریست در سال، نهمین مقصد گردشگران حهان است. آلمان بعد از آمریکا و کانادا سومین مقصد مهاجرتی ایرانیان در جهان و اولین در اروپاست. به همین دلایل روزانه افراد زیادی از هموطنانمان برای مصارف تجاری، تحصیلی و یا گردشگری قصد حواله و انتقال پول به آلمان را دارند که متاسفانه بنا به دلایل تحریم های بین المللی و عدم دسترسی ایرانیان به سیستم های انتقال بانکی مانند سوئیفت و سپا و وسترن یونیون، با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

آلمان یکی از کشورهای قدرتمندی است که از نظر اقتصادی جزو بهترین‌ها به شمار می‌رود. به طور کلی بسیاری از اقتصاددانان آلمان را جزو کشورهایی با چرخه اقتصادی قدرتمند در قاره اروپا می‌شناسند. بدون شک انتقال پول از هر کشوری و به هر کشوری قوانین خاص خود را دارد. با توجه به قوانین کنونی حاکم نیز حواله ارز به آلمان طی سال‌های اخیر ممنوع اعلام شده است.

اما شما کاربران عزیزی که الزاماً باید این حواله را انجام دهید، می‌توانید از روش‌های مناسبی استفاده کنید. برای این کار دست به دامن کشورهای واسط برای انتقال پول می‌شوید. حال بدین منظور باید از شرکت مورد نظر و روش‌های انتقال پول اطمینان حاصل کنید.

روش‌های ارسال پول به آلمان

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه حتی با وجود تحریم‌های موجود کاربران برای حواله ارز به آلمان از سرویس‌های جدید بین‌المللی استفاده کنند. بدون شک سرویس‌های بین‌المللی که برای مبادلات بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، امنیت بیشتری دارند.

هم اکنون شما مخاطبان عزیز برای انتقال پول به آلمان می‌توانید از چندین روش مختلف استفاده کنید. بدون شک که روش‌های بین‌المللی به دلیل وجود تحریم‌ها برای ما ممنوع است. اما روش‌هایی که با استفاده از آنها قوانین جهان را دور می‌زنیم باید از نظر ایمن بودن آنها اطمینان حاصل شود.

حواله وسترن

روش حواله وسترن یکی از روش‌های کاربردی است که می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. در این روش شما در طول کمترین زمان ممکن و با سرعت بسیار بالایی حواله را می‌توانید انتقال دهید. حال در حواله وسترن هیچ نیازی به شماره حساب گیرنده و فرستنده نخواهد بود. نه تنها برای حواله ارز به آلمان بلکه برای تمامی کشورهای جهان این روش سریع‌ترین روش انتقال پول شناخته می‌شود.

توسط روش وسترن شما می‌توانید به بیش از ۱۸۵ کشور دنیا پول انتقال دهید. حال سقف انتقال پول در این روش ۷۵۰۰ دلار آمریکا خواهد بود. برای شروع کار نیز باید حتماً مشخصات گیرنده را تعیین کرده و در فرم ثبت نام سفارش آن را ثبت کنید.

حواله با مستر کارت

یکی دیگر از روش‌های حواله پول استفاده از روش مستر کارت است. در بین تمامی روش‌های موجود مستر کارت امنیت فوق العاده بالایی دارد. حال چه بسا اینکه شما با کمک صرافی‌ها و شرکت‌های خدماتی می‌توانید از روش مستر کارت برای انتقال پول استفاده نمایید.

این کارت بین المللی بدون شک امنیت بالایی دارد و بیشتر کشورهای جهان از آن پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به دستگاه خودپرداز برای شخص دریافت کننده، پول انتقال دهید. با توجه به اینکه ایران به دلیل شرایط کنونی از این روش محروم است می‌توانید از طریق کشورهای واسط این انتقال پول را انجام دهید.

ارسال یورو به صورت داخلی در آلمان

همان‌طور که از نام این نوع از حواله مشخص است، پول از داخل کشور آلمان به حساب شما واریز می‌گردد به همین دلیل هیچ‌گونه ریسک و خطری از جمله بلوکه شدن، مفقود شدن، معلق ماندن و غیره ندارد.

پرداخت با پی پال

 این سیستم، ساخته شده توسط کشور آمریکا و یک سیستم پرداخت آنلاین به شکل جهانی است. با این سیستم آنلاین افراد می‌توانند حواله‌های خود را انتقال دهند یا در مواقع لازم پرداخت‌های آنلاین را به صورت آنی انجام دهند.

حواله سپا

 اتحادیه اروپا سیستمی را جهت سهولت در انتقالات و خدمات مالی بین کشورهای این اتحادیه به وجود آورده است که سپا (sepa) نام دارد. هدف از این سیستم بهبود راندمان پرداخت‌های بین مرزی و تبدیل بازارهای مالی پراکنده برای انتقال یورو به یک کشور و مقصد واحد داخلی است. با سپا می‌توانید از یک حساب بانکی و مجموعه‌ای از ابزارهای پرداخت یورو، نقل و انتقالات مالی خود را در حوزه اتحادیه اروپا انجام دهید.

کارمزد ارسال پول به آلمان

یکی از نکات مهم در رابطه با حواله پول کارمزد حواله ارز به آلمان یا انتقال پول از آلمان به ایران است. با استفاده از روش‌های نوین بدون شک ارسال پول به تمامی کشورهای جهان در کمترین فرصت زمان ممکن انجام می‌شود.

حال هر یک از این روش‌ها ی انتقال پول کارمزدی دریافت می‌کنند. اما به طور کلی هزینه نهایی که برای ارسال پول در نظر گرفته می‌شود ۳.۵ درصد است. بهتر است شما کاربران عزیز برای مقرون به صرفه بودن انتقال پول از روش‌هایی با کارمزد کمتر استفاده کنید.

مدت زمان انتقال بین المللی بانکی چگونه است؟

در زمانی که تکنولوژی اینقدر پیشرفت کرده است، کاربران انتظار دارند که همه ی کارها با سرعت انجام گیرند. پرداخت های مالی هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر شما بخواهید نقل و انتقالی به خارج از مرزها انجام دهید، مایلید بدانید که زمان انتقال بین المللی حواله چقدر خواهد بود. متاسفانه، جوابی قطعی برای این سوال وجود ندارد.

چندین فاکتور در مدت زمان انتقال بین المللی حواله دخیل هستند. اگرچه، مدت زمان معمول برای انتقال حواله بین به بانک های خارجی بین یک تا چهار روز کاری است.

گاهی اوقات بانک های دریافت کننده ی پول هم باید اطلاعات لازم و مبلغ پول را تایید کنند تا از کلاهبرداری جلوگیری شود. عیب آن این است که زمان انتقال بین المللی حواله طولانی بوده و ممکن است فرد دریافت کننده حتی تا دو روز پس از دریافت حواله از طرف بانک دریافت کننده هم نتواند به آن حواله دسترسی پیدا کند. مبالغ بزرگتر مورد کنترل دقیق تری قرار میگیرند و این کنترل دقیق تر نیازمند زمان بیشتری نیز هست.

علل رایج دخیل در زمان انتقال بین المللی حواله

شبکه ی پرداخت بین المللی سوییفت یکی از بزرگترین سیستم های پیام رسانی مالی در جهان است. بیشترین پرداخت های برون مرزی خارج از اروپا با استفاده از سیستم سوییفت که از BIC وIBAN برای احراز هویت و تراکنش های مالی در بانک های جهانی استفاده میکند، بهره میگیرد.

اگر زمان انتقال بین المللی حواله مهم است، تمامی اطلاعات بانکی که در تراکنش دخیل است باید صحیح باشد. اغلب اوقات، تاخیر در زمان انتقال بین المللی حواله به علت اطلاعات نادرست بانک ارسال کننده است و باعث میشود تا حواله با تاخیر چند روزه به بانک دریافت کننده برسد. البته گاهی دیده شده که مکاتبه با بانک مبدا برای دریافت اطلاعات صحیح و ارسال دوباره ی پول، در زمان انتقال بین المللی حواله تاخیر چند هفته ای هم ایجاد کرده است.

بیایید نگاهی به عواملی که در زمان انتقال بین المللی حواله دخیل هستند، بیندازیم:

روش پرداخت

رایج ترین روش پرداخت بین المللی حواله، کمک گرفتن از بانک است که به خاطر مزیت هایی –مانند نبود مشکل در واحد پول و یا مسافت- که دارد میتوان آن را آسانترین روش خواند و همچنین زمان انتقال حواله بین المللی با کمک آن نیز بسیار کوتاه است. اگر میخواهید پرداخت های غیر ضروری و با یورو و در محدوده ی اروپا انجام دهید، روش پرداخت SEPA بهترین روش ممکن است.

واحد پول

واحدهای پول رایج جهان مانند یورو، پوند استرلینگ، دلار امریکا و دلار کانادا رایج ترین واحد های پولی استفاده شده در حواله های بین المللی هستند. این یعنی اگر انتقالات با این واحدهای پولی انجام گیرند، پروسه بسیار سریع و آسان به اتمام خواهد رسید. نقل و انتقالات واحدهای پولی نادر و کم استفاده، زمان بیشتری را نیاز دارند تا به بانک مقصد برسند.

آخر هفته ها و تعطیلات

اگر انتقال بین المللی حواله را در ساعات پایانی آخر هفته انجام دهید، باید تا روز دوشنبه ی هفته ی بعد صبر کنید تا پروسه ی انتقال به جریان افتاده و به اتمام برسد. اگر پروسه را در ساعات پایانی آخر هفته شروع کنید، پروسه ی انتقال دو روز و یا حتی سه روز به تاخیر می افتد تا اینکه تعطیلات بانکی به اتمام برسد. هنگام بررسی زمان انتقال بین المللی حواله، از زمان ارسال حواله تا دریافت حواله توسط بانک مقصد، باید روزهای کاری را در نظر بگیرید. (روزهای تعطیل و آخر هفته ها را به این زمان انتقال اضافه کنید.)

زمان تاخیر بانک

هنگام محاسبه ی زمان دریافت درخواست شما و طول مدت انتقال بین المللی حواله و شروع پروسه ی پرداخت، حواستان به زمان تاخیر بانک هم باشد. برخی بانک ها برای برخی رسیدهای پرداختی و تراکنش های روزانه، زمان تاخیر در نظر گرفته اند، یعنی هرچقدر برای تراکنشی زودتر اقدام شود، آن تراکنش زودتر به اتمام خواهد رسید. درخواست هایی که در ساعات پایانی روز کاری به بانک ارجاع داده شوند، تا روز کاری بعدی به تاخیر افتاده و ممکن است حتی پروسه ی پرداخت روزهای بیشتری هم به طول بینجامد. اگر زمان انتقال حواله برایتان مهم است، حواستان به زمان تاخیر بانک باشد.

اختلاف زمانی

اگر میان کشور ارسال کننده ی حواله و کشور دریافت کننده، اختلاف زمانی زیادی وجود دارد، باید انتظار تاخیر در رسیدن حواله را داشته باشید. برای مثال، اگر بانکی در ایرلند درخواست ارسال حواله به بانکی در امریکا را داشته باشد، باید تا زمان بازگشایی بانک ها در امریکا صبر کند.

مشاوران مهیر میتوانند شما را در امر حواله یورو به آلمان و اروپا راهنمائی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکمیل فرم درخواست مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .