آخرین مطالب

راهنمای جامع ترخیص تسمه از گمرک + مراحل و شرایط

فهرست مطالب

تسمه یا بلت، یک سازهٔ است که معمولاً به صورت یک نوار یا حلقه از مواد مرن و مقاوم تهیه می‌شود. کاربردهای تسمه در صنعت بسیار گسترده است، از جمله:

1. تسهیل انتقال نیرو: در ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی برای انتقال نیرو و حرکت بخش‌های مختلف.

2. تسهیل انتقال مواد: در تسمه‌های نقاله برای انتقال مواد و محصولات در خطوط تولید و انبارها.

3. استفاده در خودروها: برای انتقال نیرو از موتور به اجزای مختلف خودروها، از جمله ژنراتور، پمپ‌ها و کمپرسورها.

4. استفاده در صنایع غذایی: برای حرکت نقاله‌ها، میکسرها و تجهیزات دیگر.

5. استفاده در ادوات ورزشی: برای حرکت دستگاه‌های ورزشی مانند تردمیل و دوچرخه‌های ورزشی.

تسمه به دلیل انعطاف پذیری، مقاومت و کاربردهای متعدد، جزئی مهمی در صنعت به حساب می‌آید.

کد HS عمومی برای تسمه‌ها در مقیاس عالمی به صورت کلی بر اساس نوع و کاربرد محصول متغیر است. برای تسمه‌ها، کد HS ممکن است در زیرگروه‌های مختلفی از 4010 تا 4017 (به طور کلی بر اساس نوع تسمه) قرار گیرد.

تسمه‌ها انواع مختلفی دارند

1. تسمه نقاله: برای انتقال مواد در صنایع.

2. تسمه خودرو: برای انتقال نیرو در سیستم‌های موتور خودرو.

3. تسمه ورزشی: مورد استفاده در تمرینات ورزشی.

4. تسمه چاپ و برش: برای انتقال کاغذ و مواد در صنعت چاپ.

5. تسمه امان: مورد استفاده در خودروها به عنوان سیستم ایمنی.

6. تسمه صنعتی: برای انتقال نیرو در ماشین‌آلات صنعتی.

هر کدام از این تسمه‌ها بر اساس نیازهای خاصی طراحی شده‌اند.

تعرفه گمرکی تسمه های پروانه ای (belt)

تسمه کائوچو از لاستیک طبیعی (هندی) تولید می‌شود. تعرفه های تسمه لاستیکی به شرح زیر است که در مراحل ترخیص تسمه حتما به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

تعرفه تسمه کشاورزی (وی شکل) ۴۰۱۰۳۱۰۰،۴۰۱۳۲۰۰،۴۰۱۰۳۳۰۰،۴۰۱۰۳۴۰۰

ماخذ حقوق ورودی آن ۲۰ درصد و ارزش هر کیلوگرم ۲.۵ دلار می‌باشد. مبلغ واریزی برای هر کیلوگرم تسمه کشاورزی: ۱۳۳۰۰ تومان

تعرفه تسمه از جنس پلی استر ۳۹۲۶۹۰۹۰ است. ماخذ حقوق ورودی آن ۵ درصد و ارزش هر کیلو ۲.۶ دلار می باشد. مبلغ واریزی برای هر کیلوگرم تسمه پلی استر: ۳۴۷۰ تومان

تعرفه ۵۹۱۰۰۰۹۰ مربوط به تسمه هایی است که از جنس برزنت تولید میشوند. ماخذ حقوق ورودی آن ۵ درصد و ارزش هر کیلوگرم ۲ دلار است. مبلغ واریزی برای هر کیلوگرم تسمه برزنتی: ۲۶۷۰ تومان

تعرفه گمرکی تسمه نقاله در ترخیص تسمه

این تسمه در واقع وسیله یا جزء حمل‌کننده یک سامانه انتقال مواد تسمه ای است. این تسمه به طور خلاصه نوار یا تسمه نقاله نامیده میشود. تعرفه های آن به شرح زیر است:

تسمه نقاله مستحکم با فلز ۴۰۱۰۱۱۰۰

تسمه نقاله مستحکم با مواد نساجی ۴۰۱۰۱۲۹۰

ماخذ حقوق ورودی آن ۱۵ درصد و ارزش هر کیلو از آن ۲.۵ دلار است. مبلغ واریزی حقوق ورودی برای هر کیلوگرم تسمه نقاله ۱۹۹۳۰ تومان میباشد.

تعرفه گمرکی تسمه دینام خودرو

دینام خودرو در واقع موتور مولد جریان الکتریکی است و وظیفه آن تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز اتومبیل است. وظیفه تسمه دینام چرخاندن این سیستم می باشد.

تعرفه گمرکی برای ترخیص تسمه دینام خودرو ۴۰۱۰۳۱۰۰ است.

ماخذ حقوق ورودی آن ۲۰ درصد ارزش کالا و ارزش هر عدد از آن برای خودروی پراید ۰/۸۰ سنت دلار و مبلغ واریزی حقوق ورودی برای هر عدد تسمه دینام پراید ۷۶۶۰ تومان است.

تعرفه گمرکی تسمه تایم

Timing Belt یا تسمه تایم بخشی از پیشرانه داخلی احتراق خودروست که چرخش میل لنگ و میل بادامک را هم زمان سازی میکند تا سوپاپ های پیشرانه در زمان مناسب هنگام سیکل‌های ورودی و خروجی هر سیلندر باز و بسته شوند. ماخذ حقوق ورودی آن ۱۰ درصد ارزش کالا است.

تعرفه های گمرکی تسمه تایم ۴۰۱۰۳۵۰۰ و ۴۰۱۰۳۶۰۰ است. به این اطلاعات هنگام ترخیص تسمه نیاز پیدا خواهید کرد.

ارزش هر عدد از آن ۲.۵ دلار برای خودرو پراید می‌باشد. مبلغ واریزی برای حقوق ورودی هر عدد تسمه تایم پراید ۱۵۹۰۰ تومان است.

ارزش هر عدد از آن ۳ دلار برای خودرو پژو ۴۰۵ می‌باشد. مبلغ واریزی برای حقوق ورودی هر عدد تسمه تایم پژو ۴۰۵ نیز ۱۹۱۰۰ تومان میباشد.

معروف ترین برندها در واردات و ترخیص تسمه تایم

برای ترخیص تسمه و واردات آن، شرکت ها می توانند به کشورهای مختلف مراجعه کنند. اما اگر به دنبال خرید تسمه تایم با بهترین کیفیت هستید و به برندهای خارجی معتبر در این زمینه مراجعه کنید. سه تا از معروف ترین و باکیفیت ترین برندهای تسمه تایم وارداتی عبارت‌اند از:

  • تسمه تایم کانتیننتال: کانتیننتال یک برند آلمانی است و واردات آن به ایران به راحتی و بدون هیچ مانعی از سوی نهادهای دولتی انجام می شود. این شرکت علاوه بر تجهیزات خودروسازی، در صنایع هوافضا و دفاعی نیز فعال است. آلمان به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی خودرو و قطعات آن، از شهرت جهانی برخوردار است.
  • تسمه تایم گیتز: گیتس یا گیتز یک برند آمریکایی است که در حال حاضر زیر نظر اتحادیه اروپا فعالیت می کند و بهترین برند تسمه تایم است.
  • تسمه تایم Dayco: Dayco یک برند ایتالیایی شناخته شده است و با کیفیت ترین تسمه ها را نیز تولید می کند.

خدمات شرکت مهیر در زمینه واردات تسمه عبارت است از:

  • واردات انواع تسمه
  • ترخیص نوار نقاله
  • ترخیص تسمه تایم
  • تسمه فولادی
  • ترخیص کانوایر
  • تسمه تخت
  • تسمه ذوزنقه‌ای
  • ترخیص تسمه صنعتی
  • واردات تسمه کشاورزی
  • واردات تسمه دینام
  • ترخیص تسمه ماشین
  • ترخیص تسمه کولر
  • ترخیص تسمه فلزی
  • واردات تسمه روکش دار
  • ترخیص تسمه اسپیشیال
  • ترخیص تسمه دنده ای
  • ترخیص تسمه چند خطی
  • ترخیص تسمه شیاری
  • واردات تسمه شش گوش
  • تسمه V شکل
  • ترخیص تسمه تایمینگ
  • واردات تسمه ولگانیزه
  • تسمه کائوچو
  • واردات تسمه سنباده ای

مجوزهای لازم برای ترخیص تسمه از گمرک

گمرک ایران به طور دقیق بر کلیه کالاهای صادراتی و وارداتی کشور نظارت می کند. تجار ایرانی به خوبی می دانند که گمرک باید قانونی بودن تجارت آنها را تأیید کند. یکی از مراحل مهم در ترخیص کالا از گمرک، جمع آوری و اخذ مجوزهای خاص تعریف شده برای هر نوع کالا است.

شرکت ها و واردکنندگانی که قصد واردات و ترخیص انواع تسمه از گمرک را دارند موظف‌اند مجوزهای زیر را از سازمان های ذی‌ربط در داخل کشور دریافت کنند:

  • مجوز واردات از وزارت صنعت، معدن و تجارت: این مجوز برای واردات کلیه کالاها، از جمله تسمه‌ها، مورد نیاز است. این مجوز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود.
  • گواهی اصالت کالا: این گواهی نشان دهنده کشور مبدأ و اصالت کالا است و باید توسط مقامات مربوطه در کشور مبدأ صادر شود.
  • مجوز بهداشت: در صورتی که تسمه‌ها در کارخانه های مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند، برای واردات آن باید از سازمان بهداشت و درمان مجوز دریافت کرد.
  • مجوز استاندارد: اگر تسمه‌ها نیاز به مطابقت با استانداردهای خاص داشته باشند، باید از سازمان استاندارد، مجوز استاندارد کالا را دریافت کنید.
  • مجوز زیست‌محیطی: اگر تسمه‌ها تحت قوانین و مقررات زیست‌محیطی خاصی قرار دارند، باید مجوز زیست‌محیطی مرتبط را اخذ کنید.
بهترین شرکت واردکننده انواع کالا

واردات تسمه تایم خودرو از چین

اغلب تعمیرکاران خودرو، در صورت خرابی قطعات، از جایگزین خارجی آن قطعه به دلیل دوام بیشتر استفاده می‌کنند. این قطعات بیشتر از کشور چین به ایران وارد می‌شوند. در همین راستا واردات تسمه تایم خودرو از چین نیز میان تجار مرسوم بوده و اغلب کسب‌وکارها این قطعه را از چین به ایران وارد می‌کنند.

مراحل واردات تسمه تایم خودرو از چین به ایران

۱. تحقیق و شناسایی تأمین‌کنندگان

اولین گام، انجام تحقیقات کامل برای شناسایی تأمین‌کنندگان معتبر در چین است که تولید و صادرات تسمه تایم خودرو تخصص دارند. بدین منظور تجار می‌توانند از پلتفرم‌های آنلاین، دایرکتوری‌های صنعتی و نمایشگاه‌های تجاری برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد تأمین‌کنندگان بالقوه استفاده کنند.

در این مرحله ضروری است که قابلیت اطمینان، کیفیت محصول، قیمت‌گذاری و قابلیت‌های ساخت تأمین‌کنندگان را از طریق بررسی‌های مشتریان و بررسی‌های گواهی‌نامه، ارزیابی کنید.

۲. درک مقررات واردات

برای اطمینان از روند واردات آسان و بدون دردسر، درک جامعی از مقررات واردات ایران به دست آورید. با الزاماتی مانند اخذ مجوزها و اسناد لازم از جمله فاکتور تجاری، بارنامه و لیست بسته‌بندی آشنا شوید. همچنین گمرک ایران ممکن است گواهی کیفیت و مبدأ نیز درخواست کند، بنابراین داشتن اطلاعات کافی بسیار مهم است.

۳. ایجاد روابط تجاری

برای ایجاد یک رابطه تجاری قابل‌اعتماد با تأمین‌کنندگان چینی، تماس و ارتباط را با آن‌ها آغاز کنید. از ایمیل، تماس‌های تلفنی یا ابزارهای ارتباطی آنلاین برای بحث در مورد نیازها، قیمت‌ها و گزینه‌های تحویل خود استفاده کرده و به دنبال ایجاد شفافیت از نظر زمان تولید، ظرفیت تولید و اقدامات کنترل کیفیت باشید.

۴. مذاکره در مورد قیمت و شرایط پرداخت

 ضروری است که تاجران به طور کامل در مورد قیمت و شرایط پرداخت با تأمین‌کننده تسمه تایم خودرو مذاکره کنند. در این مرحله باید عواملی مانند مقدار سفارش، هزینه‌های حمل و نقل و تخفیف‌های احتمالی در نظر گرفته شوند. همچنین مراقب هرگونه هزینه پنهان یا مالیات وارداتی باشید که ممکن است در طول فرآیند واردات اعمال شود.

۵. ترتیب مراحل قانونی و حمل و نقل

حین حمل و نقل شما به عنوان واردکننده باید از رعایت الزامات قانونی چین و ایران اطمینان حاصل کنید. برای دریافت مجوزهای صادراتی، اسناد حمل و نقل و اظهارنامه‌های گمرکی با تأمین‌کننده خود باید همکاری کرده و برای رسیدگی به تدارکات، از جمله بیمه محموله، بسته‌بندی و جزئیات تحویل، یک باربری باتجربه در حمل و نقل بین‌المللی را استخدام نمایید.

۶. بازرسی و آزمایش کالا

در بدو ورود به ایران، بازرسی کامل و تست کنترل کیفی تسمه تایم‌های وارداتی باید انجام شوند. واردکنندگان باید بررسی کنند که کالای ارسالی مطابق با مشخصات و استانداردهای توافق شده باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل، نمونه‌ها برای ارجاع بعدی نگه ‌داشته می‌شوند.

۷. مدیریت پرداخت های گمرکی و عوارض

 در این مرحله، تهیه کلیه اسناد گمرکی مورد نیاز و پرداخت حقوق ورودی و مالیات‌های مربوط طبق مقررات ایران، همکاری با یک کارگزار ترخیص کالا از گمرک آشنا به رویه‌های گمرکی ایران برای عبور از چالش‌های احتمالی و دقت در اسناد برای جلوگیری از هرگونه تأخیر یا جریمه در هنگام ترخیص کالا از گمرک ضروری است.

خرید عمده تسمه تایم خودرو از چین

خرید عمده تسمه تایم خودرو از چین می‌تواند مزایای بی‌شماری را برای کسب‌وکارها به همراه داشته باشد؛ به خصوص در مورد مقرون‌به‌صرفه بودن و تنوع محصولات. اولاً، خرید کالاها به صورت عمده از چین اغلب منجر به‌صرفه جویی قابل توجهی در هزینه می‌شود.

برای خرید کالا از چین با مهیردر سریع‌ترین زمان و با بهترین هزینه کلیک کنید.

با توجه به توانایی‌های بزرگ تولید چین و هزینه‌های تولید پایین، هزینه واحد محصولات در صورت خرید در مقادیر زیاد بسیار پایین‌تر است. این امر می‌تواند به سود مشاغلی باشد که به عرضه ثابت کالا نیاز دارند، زیرا می‌توانند مقدار قابل توجهی پول را در دراز مدت پس‌انداز کنند.

علاوه بر این، خرید عمده به مشاغل اجازه می‌دهد تا معاملات بهتری را انجام دهند و تخفیف دریافت کنند و هزینه کلی را بیشتر کاهش دهد.

خرید تسمه تایم خودرو از چین

بهتر است قبل اقدام به خرید در فرآیند واردات تسمه تایم خودرو از چین، در ابتدا بررسی‌های لازم را انجام دهید. برخی از مهمترین پارامترهای موردبحث در زمینه خرید این قطعات از چین عبارتند از:

  • کیفیت

 اصل اول در خرید تسمه تایم خودرو کیفیت است. چون این‌گونه قطعات ‌ بر کارکرد کلی خودرو تأثیر می‌گذارند. همچنین کیفیت و دوام پایین قطعه بعد از مدتی، باعث می‌شود خریدار دوباره مجبور به خرید آن شود.

  • برند معتبر

 تولیدکنندگان و برندهای مختلفی امروزه در کشور چین، مشغول به تولید انواع قطعات خودرو هستند. همین موضوع نیز انتخاب را برای خریداران سخت می‌کند. برای جلوگیری از خرید محصولات تقلبی بهتر است از برندهای معتبر دست به خرید بزنید.

  • گارانتی و ضمانت

از جمله سایر فاکتورهای مهم در خرید و واردات قطعات خودرو، توجه به ضمانت و خدمات پس از فروش کالا است.

حمل ‌و نقل تسمه تایم خودرو از چین به ایران

برای حمل ‌و نقل تسمه تایم خودرو از چین به ایران باید یک شرکت لجستیک قابل اعتماد و با تجربه را انتخاب کنید. جهت اطمینان از حمل ایمن کالا باید در مورد سوابق، زمان تحویل و توانایی حمل و نقل ایمن محصولات وارداتی این شرکت‌ها پرس‌وجو انجام دهید. همچنین تمام اطلاعات لازم حمل و نقل برای اطمینان از هماهنگی آسان بین همه طرف‌های درگیر، باید در اختیار تأمین‌کننده قرار داده شوند.

در نهایت باید بگوییم واردات تسمه تایم خودرو به ایران نیازمند تحقیقات کامل، برنامه‌ریزی دقیق و رعایت الزامات قانونی است. با پیروی از این راهنمای جامع آورده شده در این مطلب، تاجران یا افراد علاقه‌مند می‌توانند این فرآیند را با موفقیت طی کرده و یک زنجیره تأمین قابل‌اعتماد برای محصولات با کیفیت بالا با قیمت‌های رقابتی ایجاد کنند.

با این حال، به یاد داشته باشد که توجه به تغییرات بازار، قوانین در حال تحول و روندهای نوظهور برای برتری در صنعت رو به رشد قطعات یدکی خودرو بسیار مهم است.

برای دریافت مشاوره رایگان واردات و ترخیص تسمه با کمترین هزینه و بیشترین سرعت با مشاوران مجرب مهیر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکمیل فرم درخواست مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .