آخرین مطالب

واردات نهاده های دامی

واردات نهاده های دامی
فهرست مطالب

ضرورت واردات نهاده های دامی

ایران یک سوم بارش جهانی ، بارندگی دارد . سیاست های غلط در مدیریت منابع آبی و کشاورزی باعث شده است که ایران به واردات نهاده های دامی نیاز داشته باشد . سالانه چیزی حدود هجده میلیون تن نهاده های دامی برای مصرف نیاز داریم ، که حدودا چهار میلیون تن از آن داخل کشور تامین می شود و مابقی به صورت واردات نهاده های دامی می باشد . شاید به نظرعجیب باشد ، اما این یک واقعیت است ، که برای تولید نهاده های دامی در ایران کوتاهی شده است . واردات نهاده های دامی با شرایط خشکسالی ایران کار منطقی می باشد .

واردات نهاده های دامی از روسیه

بیشترین واردات نهاده های دامی از کدام کشور ها به ایران است ؟

نهاده های دامی به خوراک دام گفته می شود که جزء هزینه های مصرفی دامداران است و در قیمت تمام شده اثر مستقیم دارد . کیفیت واردات نهاده های دامی  در مرغوبیت دام ها تاثیر دارد از این رو تلاش می شود ، بهترین نهاده ها را وارد کنیم . سویا ، ذرت ، جو ، کلزا ، گندم دامی ، سبوس ، کاه کلوش باقیمانده پس از برداشت گندم و جوی کاشته شده ، یونجه و ویتامین های مخصوص دام جزء واردات نهاده های دامی می باشند . یکی از صدر نشین های صادرات نهاده های دامی کشور روسیه است . کشور روسیه با دارا بودن وسعت زیاد زمین های تحت سلطه و شرایط مناسب آب و خاک توانسته است سالانه صدو بیست میلیون تن غلات صادر کند . از آنجایی که به خاطر سیاست های اجرا شده روابط بین این کشور ایران و روسیه  دوستانه است ، واردات نهاده های دامی به ایران از کشور روسیه انجام می شود . مقدار زیادی از واردات نهاده های دامی از روسیه را ذرت و جو تشکیل می دهد . از کشور های ( اوکراین ، برزیل ، آرژانتین ، رومانی ، کامرون ) واردات نهاده های دامی ذرت ، از کشور های ( قزاقستان ، برزیل ، رومانی ) واردات نهاده های دامی جو ، و از کشور ( هندوستان و برزیل ) واردات نهاده های دامی کنجاله سویا انجام می شود . هزینه ی واردات نهاده های دامی از هر کشور متفاوت است و مقدار سفارش داده و کیفیت و …. روی هزینه ها تاثیر می گذارد .

سهمیه نهاده های دامی دولتی

در گذشته دولت برای کنترل قیمت محصولات وابسته به دام ، برای واردات نهاده های دامی ، ارز اختصاص می داد . اما در سالهای اخیر به دلیل کمبود ذخایر ارزی و تحریم های علیه ایران بخشی از واردات نهاده های دامی با ارز دولتی انجام می شود و مابقی به صورت آزاد تهیه می شود . از این رو سیاست سهمیه نهاده های دامی اجرا شد . برای دریافت سهمیه نهاده های دامی باید به جهاد کشاورزی و دامداری مراجعه کنید و فرم های سهمیه نهاده های دامی را پر کنید . مابقی نیاز دامداران از بازار و ب صورت آزاد خریداری می شود . ( بزگترین وارد کننده نهاده های دامی کیست ؟ در سال 1399 بزرگترین وارد کننده نهاده های دامی توسط سپاه کربلای مازندان دستگیر شد و به مراجع ذیربط  تحویل داده شد . )بعد از دستگیری بزرگترین وارد کننده نهاده های دامی ، مجوز برای تجار با قوانین خواص ، صادر می شود . مجوز سازمان غذا و دارو و همچنین مجوز موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نمونه ایی از مجوز هایی است که باید اخذ شود .

واردات نهاده های دامی با بازرگانی مهیر

واردات نهاده های دامی با همکاری بازرگانی مهیر

بازرگانی مهیر با داشتن اعتبارات برون مرزی انواع حوالجات ارزی را برای پیشرفت اقتصاد کشور عزیزمان ایران به تجار برای واردات نهاده های دامی عرضه می کند .  bazarganimahir خدمات  حمل و نقل های بین المللی در راستای پشتبانی از واردات نهاده ها ی دامی را با بهترین قیمت ارایه می کند . کارشناسان با تجربه در بازرگانی مهیر آماده مشاوره و کمک در زمینه های صادرات و واردات هستند . برای ترخیص انواع نهاده های دامی و کالاها از گمرکات ایران و امارات از بازرگانی مهیر کمک بگیرید .این شرکت  در کشور امارات انبار دارد و کالاهای شما را در این کشور نگهداری می کند و آماده همکاری واردات کالابه صورت ته لنجی می باشد . در تجارت با بازرگانی مهیر کسب و کاری سودآور خواهید داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکمیل فرم درخواست مشاوره

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .